Te-ai gândit să începi o afacere pe cont propriu, dar nu știi care este cel mai potrivit domeniu pentru tine? Ei bine, dacă îți place să gătești și ești des lăudat pentru gustul și aroma preparatelor tale culinare să-ți deschizi o firmă de catering este o idee extraordinară!
Dacă am învățat ceva de pe urma acestei pandemii, este faptul că unele tipuri de afaceri sunt mai vulnerabile decât altele și acum știm, într-o oarecare măsură, ce merge și ce nu, în situațiile de criză. Iar firmele de catering sunt unul din exemple!
De ce să-ți deschizi o firmă de catering?
#1 Riscurile mici sunt un prospect atractiv
Orice firmă implică anumite riscuri, inclusiv o firmă de catering. Dar spre deosebire de un restaurant, sau chiar o cafenea, ori o patiserie, firmele de catering sunt mai puțin vulnerabile deoarece nu contează dacă sunt amplasate sau nu într-o zonă cu vad comercial și nici dacă autoritățile hotărăsc să le limiteze programul de lucru.
#2 Tuturor ne place să mâncăm, dar nu toți gătim
Cu toții adorăm preparatele gustoase, gătite ca la mama acasă, dar nu tuturor ne face plăcere să gătim. Unii dintre noi nu stăm la cratiță din comoditate, iar alții pentru că pur și simplu nu avem timp de astfel de activități casnice, fiind prea ocupați cu afacerile personale. De aceea, chiar și în calitate de persoană fizică, colaborarea cu o firmă de catering este de multe ori infinit mai practică, dar și mai convenabilă, decât gătitul pe cont propriu. Dacă în timpul pe care l-ai folosi pentru gătit poți să câștigi un ban în plus, atunci este mult mai ieftin să comanzi acasă toate preparatele preferate de la o firmă de catering.
#3 Firmele de catering nu necesită un capital financiar uriaș
Poți să-ți deschizi o firmă de catering și cu un buget mai mic. Pentru o astfel de afacere, în primul rând nu ai nevoie de o locație în care să-ți vinzi preparatele culinare clienților, iar în al doilea rând, cel puțin în prima fază, nu trebuie să investești în aparatură sofisticată cum ar fi cuptoare foarte performante, sau sisteme complexe de aerisire. Un aragaz bun, un aparat sudat folie tăvițe și un vehicul de transport sunt mai mult decât suficiente pentru început.
#4 Vesela și tacâmurile nu sunt o prioritate pentru firmele de catering
Într-un restaurant vesela și tacâmurile folosite joacă un rol extrem de important. Dar dacă ai o firmă de catering care doar livrează diferite preparate culinare, fără a le și servi, ambalajele sunt destul. O gamă variată de ambalaje alimentare poți găsi în magazinul nostru online, Ecoprod.ro, alături de multe alte produse la prețuri convenabile, special create pentru ambalarea în condiții optime a mâncării.
#5 De marketing poți să te ocupi și pe cont propriu!
Ai la îndemână toată puterea internetului pentru a te promova ca firmă de catering, fără a cheltui foarte mult. Găzduirea pentru un site format dintr-un landing page, un mic magazin online de prezentare și câteva articole care să ajute la indexarea în bibliotecile motoarelor de căutare nu costă mai mult de câteva sute de lei pe an, iar conținutul, atât imaginile cât și textul, le poți crea de unul singur. Mâncarea este mult mai simplu de fotografiat decât hainele sau alte produse comerciale, putând să-ți creezi propriul studio foto chiar acasă, urmând indicațiile unui tutorial de pe YouTube sau Pinterest, iar când vine vorba de text, ai nevoie doar de imaginație.
#6 Poți să te inspiri de la alții în prepararea mâncărurilor
Există o mulțime de preparate culinare care se regăsesc în meniurile majorității restaurantelor și firmelor de catering. De exemplu, burgerii, cartofii prăjiți, sau friptura cu piure. Iar acest fenomen are loc ca răspuns la cererea mare a consumatorilor pentru aceste produse. Și cu toate că este vorba de niște preparate “tradiționale” în ceea ce privește specificul unor astfel de afaceri cu mâncare, burgerii, cartofii sau friptura se vând foarte bine pentru că atunci când le prepară de la 0, nu există două persoane care să le prepare exact la fel.
#7 Poți să explorezi arii mai puțin cunoscute
Dacă vrei să ieși în evidență prin originalitate și să-ți impresionezi clienții chiar înainte ca ei să apuce să guste preparatele tale, uită de punctul anterior și orientează-te către preparate culinare cu un specific mai puțin obișnuit cum ar fi: bucătăria din țări exotice sau preparatele 100% vegane și chiar raw!